Skip to the content

Holdoversigt over Bolbro Yoga

Yoga & Qigong

 

    Vinyasa Yoga - for alle
  • I Vinyasa Yoga er der fokus på kreative flows, god stemning og at finde nye måder at bevæge og styrke kroppen på.
  • Yoga kan bruges til at udfordre og træne kroppen på nye måder, men det er lige så vigtigt at få hjernen og nervesystemet i ro. Dette gør man f.eks. gennem åndedrætsøvelser, synsøvelser og vestibulær træning, som du også vil blive præsenteret for på holdet. Du vil opleve at blive mere smidig og stærk samt have en forbedret kropsbevidsthed, når du praktiserer yoga regelmæssigt.
  • Der vil være forskellige temaer fra gang til gang, hvor vi eksempelvis fokuserer på en kropsdel, en stilling eller et kreativt flow. Så går man til et Vinyasa hold, vil man både opleve at få sved på panden samt ro i nervesystemet - alt det gode, yogaen kan gi'.
   
   God start på ugen yoga
  • Klassisk yoga med fysiske øvelser, åndedrætsøvelser og afsluttende afspænding.
  • Kroppen vækkes blidt med opvarmende flow og stræk, derefter laver vi solhilsen og andre styrkende og energigivende øvelser, der gavner hele kroppen.
  • Åndedrætsøvelser og afspænding ligger fast til sidst i klassen. Du vil opleve velvære og ro i sindet og være klar til en ny uge. Alle kan være med også hvis du ikke har prøvet yoga før.   
   
   Yoga for alle
  • Yoga strækker, styrker og fokuserer din krop og dit sind, så du kan opnå tilstedeværelse i nuet og i kroppen. Vi kommer gennem  en række stillinger, nogle gange i dynamiske flow, andre gange holder vi stillingerne - og alle kan være med
  • Yoga har mange gavnlige virkninger, og hvis du er helt ny, vil du måske allerede efter første gang kunne mærke nogle positive  effekter i krop og sind. Måske kan du mærke, at din krop er blevet afspændt og musklerne er blevet strakt, at du trækker vejret dybere, men lettere. På længere sigt vil mange opleve enten/og styrke, fleksibilitet, et roligere sind, øget fokus og bedre balance.
  • Alle skal kunne være med – og her er en sportsgren, hvor indsats og resultater kun er kendt af dig selv. Yoga kan nemt varieres, og er derfor også mulig at graduere individuelt. Du får det bedste resultat af at udføre yoga som en fast del af dit ugeprogram, men alle er velkomne – også bare en enkelt gang.

 

   MediYoga
  • MediYoga står for Medicinsk Yoga, og er en meget rolig yogaform. Sammensætningen af øvelser i MediYoga er videnskabeligt testet for deres effekt.
  • MediYoga arbejder på det fysiske, mentale og emotionelle plan, og kan hjælpe dig med at genfinde balancen fysisk og mentalt.
  • Det kan bl.a. hjælpe til øget bevægelighed, færre smerter i led og muskler, samt reducere oplevelsen af stress og uro i krop og sind.
  • Det har en positiv påvirkning på åndedræt, blodtryk, søvn, puls og mental velvære.
  • Alle øvelser i MediYoga kan udføres enten på en måtte på gulvet eller siddende på en stol.
  • Hver MediYoga time består af:
    • Dybe vejrtrækninger
    • Fysiske langsomme øvelser
    • Afspænding
    • Meditation.
    Yin Yoga
  • Yin Yoga er en rolig og stille yogaform. 

  • I Yin Yoga handler det om at afspænde, give efter og strække bindevævet så din krop bliver mere fleksibel.

  • Stillingerne er oftest siddende og liggende og de bliver holdt over længere tid således, at din krop kan finde ro og give efter. Du kommer ned i tempo og dit åndedræt bliver roligere og der kommer ro på dit nervesystem.

 

     

    Hatha Yoga- Begynder
  • Holdet er for dig som er helt ny i yogaen, eller som i forvejen har lidt kendskab.
  • *Der lægges vægt på at stemningen er uhøjtidelig, med plads til den enkelte og med udgangspunkt i at lytte til egen krop og ved behov tage en pause undervejs.
  • Hatha yoga - begynder, vil foregå med grundig instruktion, i et roligt og hensyntagende tempo, men der vil også være elementer af udfordrende styrkeøvelser, balanceøvelser og dejlige spændingsfrigørende stræk.
  • Stillingerne vil holdes i forskellig minutters varighed og med øvelse i at kombinere stillingerne med åndedrættet. Du vil ligeledes kunne blive introduceret til åndedrætsøvelser som kan have en energigivende eller beroligende effekt.
  • Holdet afsluttes altid med en liggende afspænding/mindfulnessøvelse af ca. 15 minutters varighed.
  • Kombinationen af de fysiske øvelser, fokus på åndedræt, afspænding/mindfullness vil over tid give dig en større kropsbevidsthed, velvære i kroppen, større klarhed og indre ro. 
  • Du skal være så hjertelig velkommen😊
  

Husk drikkedunk, varme sokker og varm bluse/tæppe.

 På grund af Corona pandemien er der midlertidige ændringer hos Bolbo GiF, Yoga og Bevægelse:

  • Medbring egen yogamåtte samt øvrigt yogatilbehør som pude(r), tæppe(r), blokke, øjenpude mm. i så vid udstrækning som muligt
  • HVIS du har lånt noget udstyr, sørger du selv for afspritning og rengøring både FØR og EFTER brug
  • Brug håndsprit
  • Tag hensyn og bliv hjemme, hvis du føler dig det mindste syg

 

     

   

Kom og vær med!

 

What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail